Jobba hos oss

Att jobba inom Plusfamiljen Funka innebär att man är del av något större. För oss handlar vårt jobb i första hand om att göra något meningsfullt och göra skillnad för familjer som behöver det som mest. Oavsett vilken yrkesroll du har inom Plusfamiljen är detta något som utmärker oss i vårt sätt att jobba och vår gemenskap.

Våra värderingar präglar inte bara vårt löfte till kunden, det genomsyrar även hur vi förhåller oss till varandra och vår vision som arbetsgivare. Plusfamiljen är en nytänkande arbetsgivare där vi har för vana att utmana gamla tankebanor och arbetssätt med syftet att skapa en mer flexibel och inkluderande organisation. Som arbetsgivare är vi engagerade i varje medarbetare, vi lyssnar, agerar och bryr oss genuint om dig och ditt perspektiv. Som medarbetare är du delaktig i vad som händer i organisationen och har möjlighet att påverka utifrån din yrkesroll. Det vi skapar tillsammans är en organisation som lever sina värderingar -inifrån och ut.

Jobba som superhjälte

Våra ledord – mänskligt, nytänkande och engagerade genomsyrar allt vi gör. Som personlig assistent innebär detta att aktivt tänka på hur du kan arbeta för att arbeta tillsammans med din kund, med familjen, på ett nytänkande och engagerande sätt. För oss som organisation innebär det att se till att alla inom Plusfamiljen känner sig delaktiga, att vi tänker utanför boxen och alltid ger lite mer än förväntat till såväl kunder som kollegor.

När vi söker nya medarbetare till Plusfamiljen söker vi dig som kan visa att du vill göra skillnad. Det är det som skapar pluset för familjen. Som personlig assistent är det inget krav att du har erfarenhet från området, så länge du kan visa att du är den superhjälte vi söker. Batman var ju en helt vanlig kille innan han blev Batman tänker vi.

Schysta bananer!

Hos oss får du som medarbetare vara del av ett härligt gäng där man ställer upp för varandra, med närvarande ledare som lyssnar och agerar. Plusfamiljen Funka är en ansvarsfull arbetsgivare med bra villkor för alla medarbetare.

Genom kollektivavtal hos Almega Vårdföretagarna tar vi ansvar för att vi har en schyst och seriös verksamhet. Hos oss har du även extra trygghet, som assistent är du fullt försäkrad mot olyckor i samband med arbetet och du har en månads uppsägningstid, allt för att du ska känna dig trygg i din anställning hos oss.

Eftersom att vi lägger ner stor omsorg i att hitta rätt personer till Plusfamiljen så är det viktigt att se till att de som jobbar hos oss trivs och utvecklas i sin yrkesroll satsar vi på dig i form av utbildning. Vi ger våra assistenter grundläggande assistentutbildning, hjärt-lungräddning samt utbildning i kundspecifika sjukdomar eller syndrom. Detta är viktigt för din personliga utveckling så väl som att du ska känna dig trygg och kompetent i din yrkesroll som personlig assistent.

Vad vore Batman utan Robin?

Inom Plusfamiljen tar vi hand om varandra och som arbetsgivare har vi det yttersta ansvaret för att våra assistenter mår bra på jobbet. Plusfamiljen har en engagerad ledningsgrupp som arbetar med arbetsmiljöfrågor och uppföljning för att kvalitetssäkra din arbetsmiljö som assistent.

För att säkerställa att du som anställd blir hörd har alla kundteam regelbundna möten där man träffas hela teamet för att diskutera arbetet och dela med sig av sina funderingar. Varje större kundteam har en gruppledare och en assistentkoordinator som alltid är tillgängliga för samtal och ser till att vi följer upp på våra assistenters frågor och idéer. Vi har även utrymme för handledning i förebyggande och utvecklande syfte för dig som assistent. Behovet av handledning och stöd varierar med uppgiften, dagen och vem du är. Som arbetsgivare finns vi där för dig och tar vår uppgift på största allvar, vi erbjuder även krisstöd om situationen kräver.